noshin77

اشتراک گذاری مطالب

noshin77

اشتراک گذاری مطالب

مواد مخدر افیونی


نخستین متونی که به عصاره خشخاش اشاره شده است به قرن سوم میلادی برمی گردد اما پزشکان عرب این ماده را می شناختند و به غرب معرفی کردند که به عنوان داروی ضد اسهال به کار می رفت . مواد مخدر مانند هروئین ، مرفین، تریاک، شیره ، متادون، ترامادول و ... از گیاه خشخاش به دست می آیند که با نام افیون یا شبه افیون ها نیز شناخته می شوند، و اعتیاد به مواد افیونی محسوب می شوند . نحوه مصرف اپیوئید از راه انفیه بینی ، دهان ، تزریق وریدی یا زیرجلدی است .

به نقل از سایت مشاوره اعتیاد فیلیا ، از اثرات اعتیاد به مواد افیونی می توان به بی حسی ، کرختی ، مشکل توجه ،خشکی دهان ، تسکین درد و خواب های عمیق اشاره کرد . 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :






ویژگی رابطه دوستی در نوجوانی


نوجوانی دوره ای از زندگی حدفاصل میان کودکی و بزرگسالی است . حدود و طول مدت نوجوانی مشخص نیست و در افراد و جوامع گوناگون با هم متفاوت است . شروع دوره نوجوانی را چون با بلوغ جنسی همراه است با قاطعیت بیشتری می توان تعیین کرد . هم چنین ویژگی روابط دوستی در نوجوانی خیلی اهمیت دارد . از مشخصات روابط دوستی در نوجوانی می توان به صمیمیت و وفاداری اشاره کرد .

به نقل از سایت روانشناسی نوجوان فیلیا ، در مورد رابطه رفاقت از طریق فضای مجازی در نوجوانی می توان گفت نوجوانان علاوه بر ارتباط برقرار کردن با دوستانی که می شناسند از اینترنت برای ملاقات با افراد جدید نیز استفاده می کنند . 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :







آموزش احوالپرسی به کودکان اوتیسم


اوتیسم یکی از اختلالات شایع دوران کودکی است که آمار آن نیز روز به روز در حال افزایش است . علت اوتیسم مشخص نیست و در همه طبقات اجتماعی بروز می کند و بر تعاملات اجتماعی و ارتباطات کودک تاثیر می گذارد . متاسفانه این کودکان نمی توانند با دیگران آشنا شوند در واقع آموزش نحوه آشنایی و احوالپرسی به کودکان اوتیسم مشکل وجود دارد .

به نقل از سایت مهارتهای فرزندپروری فیلیا ، در مورد آموزش نحوه آشنایی به کودکان اوتیسم می توان گفت هر چند آن ها در این زمینه نقص دارند ولی می توانند یاد بگیرند . در واقعی چیزی که در نحوه آموزش احوالپرسی به کودکان اوتیسم یاد داده می شود این است کودکان دیگر انتطار نداشته باشد که والدین به جای آن ها با دیگران سلام و احوالپرسی کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/620/آموزش-نحوه-آشنایی-و-احوالپرسی-به-کودکان-اوتیسم.html



جلوگیری از مصرف مجدد سیگار بعد از ترک


سیگار کشیدن یک رفتار بسیار پرخطر است و بسیاری از افرادی که سیگار می کشند از عوارض آن آگاه هستند ولی قادر به ترک سیگار نیستند یا اینکه بیشترشان سیگار را ترک می کنند ولی دوباره شروع به مصرف سیگار بعد از ترک می کنند . 

به استناد سایت مشاوره روانشناسی فیلیا ، یکی از راه های جلوگیری از بازگشت به سیگار کشیدن بعد از ترک مدیریت موقعیت های پرخطر است یعنی موقعیت هایی که در انها احتمال مصرف سیگار بالاست مثلا در کنار افراد سیگاری بودن یا خوردن الکل . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید : 




www.heyvafamily.com/web/articles/view/683/راه-های-جلوگیری-از-بازگشت-به-سیگار-کشیدن-بعد-از-ترک.html


ترک سیگار


سیگار حاوی نیکوتین است و به همین دلیل باعث ایجاد وابستگی در افراد مصرف کننده می شود ، افراد زیادی هستند که پس از مدتی سیگار کشیدن می خواهند ترک کنند ولی ترک سیگار به این آسانی نیست . 

به بیان سایت مشاوره روانشناسی تلفنی فیلیا ، اولین و مهم ترین مرحله در روش های ترک سیگار مرحله خودپایشی است زیرا اطلاعات دقیقی از میزان مصرف و عوامل برانگیزاننده مصرف به فرد می دهد که با استفاده از این اطلاعات می تواند سیگار کشیدنش را تا حد زیادی کنترل کند . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید : 




www.heyvafamily.com/web/articles/view/681/روش-های-ترک-سیگار.html