noshin77

اشتراک گذاری مطالب

noshin77

اشتراک گذاری مطالب

آمادگی برای بازنشسته شدن


بازنشستگی به معنی کناره‌گیری از ادامه شغل در اثر بالا بودن سن و گاه در اثر بیماری و ازکارافتادگی است .  برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی خیلی مهم است دارد چون در دوره بازنشستگی درآمد فرد کم می شود . بهتر است آمادگی برای دوران بازنشستگی با اولین حقوقی که فرد دریافت می کند صورت گیرد .

به نقل از سایت مشاوره خانواده فیلیا ، از عناصر مهم برنامه ریزی برای دوره بازنشستگی می توان به وضعیت مالی ، تندرستی

تنظیم نقش ، محل زندگی ، فعالیت های اوقات فراغت و بیمه سلامتی اشاره کرد . 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :




نوع های جدایی


طلاق از مهم ترین پدیده هاى حیات انسان است . طلاق یک پدیده روانى است ، زیرا به تعادل روانى نه تنها دو انسان ، بلکه فرزندان ، دوستان ، بستگان و نزدیکان آنها اثر مى گذارد .در واقع طلاق یکی از اتفاقات سخت برای هر انسانی است ، حتی اگر یک زوج زندگی سختی داشته باشند باز هم طلاق گرفتن آنها را غمگین می کند . انواع جدایی وجود دارد که در ادامه بیان می شود .

به نقل از سایت روانشناسی اجتماعی فیلیا ، از موارد انواع طلاق در روانشناسی می توان به طلاق عاطفی ، طلاق قانونی ، طلاق اقتصادی و طلاق اجتماعی اشاره کرد . در مورد انواع طلاق می توان گفت  اولین مرحله فرایند طلاق ، طلاق عاطفی است و مهم ترین عامل خطر برای نظام خانواده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/466/انواع-طلاق.html



رابطه زناشویی سالم


رابطه جنسی برای ادامه رابطه زناشویی بسیار مهم می باشد . در رابطه جنسی توجه به نیازهای طرف مقابل اهمیت زیادی دارد . 

به بیان سایت مشاوره روانشناسی فیلیا برای داشتن رابطه جنسی سالم رعیات بهداشت جنسی و جسمی اهمیت زیادی دارد مانند دوش گرفتن ، مسواک زدن ، عطر زدن و ... هم چنین برای داشتن رابطه زناشویی سالم معشقه طولانی مدت نیز اهمیت دارد ، معاشقه کمک می کند زوجین رابطه جنسی شان را با آمادگی بیشتری انجام دهند . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/578/رابطه-جنسی-سالم.html



رشته های مهم روانشناسی


علم روانشناسی علمی بسیار گسترده است و دیدگاه های مختلفی در آن وجود دارد . امروزه روانشناسی رشد زیادی کرده است و شاخه های روانشناسی بسیار گسترده و تخصصی شده اند . هر رویکردی در روانشناسی به طور اختصاصی به یک موضوع می پردازد و شما اگر بخواهید وارد این رشته شوید یا اینکه از خدمات روانشناسی استفاده کنید بهتر است از شاخه های مهم روانشناسی اطلاع داشته باشید و بتوانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید . 

به استناد سایت مشاوره روانشناسی فیلیا ، روانشناسی به شاخه های زیر تقسیم می شود : 

  • روانشناسی زیست گرا 
  • روانشناسی آزمایشگاهی
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی سازمانی و مهندسی
  • روانشناسی تحصیلی و تربیتی
  • روانشناسی بالینی و مشاوره ای 
  • روان شناسی اجتماعی و شخصیت 

برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید : 




آثار طلاق بر بچه های دختر


طلاق از مهم ترین پدیده هاى حیات انسان است . طلاق یک پدیده روانى است ، زیرا به تعادل روانى نه تنها دو انسان ، بلکه فرزندان ، دوستان ، بستگان و نزدیکان آنها اثر مى گذارد . یکی از آسیب های طلاق تاثیر طلاق بر فرزندان دختر است . 
به نقل از سایت روانشناسی اجتماعی فیلیا ، از موارد آثار طلاق بر فرزندان دختر می توان به افسردگی ، وسواس ، طرد ، اضطراب ، روسپیگری ، افکار خودکشی ، فرار از خانه ، احساس بلاتکلیفی ، بی قراری ، سوءظن ، لجبازی ، گوشه گیری و ... اشاره کرد با این وجود پیامد طلاق بر فرزندان دختر کمتر از آثار طلاق بر فرزندان پسر است . 
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/700/تاثیر-طلاق-بر-فرزندان-دختر.html