noshin77

اشتراک گذاری مطالب

noshin77

اشتراک گذاری مطالب

پاسخ به مرگ در مراحل زندگی


مرگ رویدادی نیست که  در یک لحظه اتفاق بیفتد ، بلکه مردن فرآیندی است که به موجب آن اندام ها به ترتیبی از فعالیت باز می ایستند که از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد . هم چنین هیچ واکنش به مرگ در مراحل مختلف زندگی را نمی توان " صحیح " یا " غلط " دانست . افراد مختلف عکس العمل مختلف به فوت دیگران از خود نشان می دهند .

به نقل از سایت مهارت های زندگی فیلیا ، اکثر افراد واقعیت مرگ را به آسانی نمی پذیرند . فکر کردن به ادامه زندگی پس از مرگ عزیزان و تصور این که آنان مرده اند و دیگر در بین ما نیستند امری دشوار است . هم چنین مرگ برای سه چهارم افراد طولانی است و به درازا می کشد ؛ خیلی طولانی تر از گذشته که علت آن تکنولوژی پزشکی است به همین علت واکنش به فوت دیگران در مراحل مختلف زندگی بسیار متفاوت است . 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/1206/واکنش-به-مرگ-در-مراحل-مختلف-زندگی-.html


مهارت مقابله با دشواری ها


تاب آوری شامل مجموعه ای از ظرفیت های فردی و روانی است که فرد به کمک آن ها می تواند در شرایط دشوار مقاومت کند و دچار آسیب نشود و حتی در اثر این شرایط بحرانی و سخت ، خود را به لحاظ شخصیتی ارتقا ببخشد . به عبارت دیگر مهارت تاب اوری افراد را قادر می سازد تا با سختی ها ، دشواری های زندگی رو به رو شوند ، به همین علت آموزش مهارت تاب آوری لازم است .

به نقل از سایت مهارت های زندگی فیلیا ، روانشناسان همیشه تلاش کرده اند که این توانایی انسان را برای سازگاری و غلبه بر خطر و سختی ها افزایش دهند در واقع مهارت تحمل سختی ها غریزی نیست و با آموزش می توان آن را یاد داد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/1207/مهارت-تاب-آوری.html


پاسخ به فوت


اکثر افراد واقعیت مرگ را به آسانی نمی پذیرند . فکر کردن به ادامه زندگی پس از مرگ عزیزان و تصور این که آنان مرده اند و دیگر در بین ما نیستند امری دشوار است . به همین علت غالباً افراد به مرگ فکر نمی کنند ولی مرگ واقعیت غیرقابل انکار زندگی است و واکنش در برابر مرگ طبیعی است به عبارت دیگر  عکس العمل در مقابل فوت عزیزان با توجه به سن ، جنس و ارتباط فرد با متوفی بسیار متفاوت است .

به نقل از سایت روانشناسی تلفنی فیلیا ، مرگ به عنوان بزرگ ترین حادثه زندگی ، مفهومی پیچیده دارد و می تواند با درد و رنج زیادی همراه باشد . نوع واکنش در مقابل فوت عزیزان بستگی کامل به اعمال ، رفتار ، افکار ، ساختار شخصیت و توان مقابله ای او با مسائل و مشکلات گذشته در طول حیات دارد . 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/1208/واکنش-در-برابر-مرگ.html


خودمراقبتی در سوء رفتار با خانواده


برخی از روانشناسان علت خشونت را ذاتی و درونی و گروهی دیگر آن را اکتسابی و حاصل محیط می دانند . بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی ، خشونت به استفاده عمدی از نیرو یا قدرت فیزیکی و یا تهدید بر روی دیگران گفته می شود که می تواند بدون آسیب ظاهری یا همراه با جراحت ، آسیب روحی – روانی ، اختلال رشد ، محرومیت های گوناگون و حتی مرگ باشد . به همین علت بحث خودمراقبتی در برابر خشونت خانگی اهمیت دارد و امروزه خودمراقبتی در مقابله با بدرفتاری اعضای خانواده یکی از موضوع های بسیار مهم وزارت بهداشت است .

به نقل از سایت روانشناسی اجتماعی فیلیا ، خشونت در خانواده دارای شکل های مختلفی از قبیل خشونت علیه کودکان ، مردان ، زنان و خشونت علیه افراد مسن است به همین علت مسئله خودمراقبتی در برابر بدرفتاری اعضای خانواده یکی از مسائل روزمره محسوب می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/1209/خودمراقبتی-در-خشونت-خانگی.html


درمان عزا در کودکان


ازدست دادن عزیزان بخشی از وجود ما در طول عمر است . داغدیدگی تجربه از دست دان فردی عزیز در اثر مرگ است . وقتی فرد عزیزی را از دست می دهیم با سوگ  ( سوگ یعنی ناراحتی جسمانی و روانی شدید ) پاسخ می دهیم . وقتی می گوییم کسی سوگوار است ، منظورمان این است که کل وجود فرد تحت تاثیر قرار گرفته است . به همین علت درمان گروهی برای سوگ در کودکان بسیار اهمیت دارد . این تشکیل جلسات برای تسکین عزای کودک شامل 4 مرحله است .

به نقل از سایت مهارت های فرزندپروری فیلیا ، اکثر جوامع شیوه های خاصی از سوگواری و مدت معینی را برای سوگ در نظر می گیرند چون کودکان اگر قبل از 11 سالگی دچار مرگ والدین شوند احتمال ابتلای آن ها به افسردگی خیلی زیاد است به همین علت درمان سوگ در کودکان خیلی توصیه می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/1210/درمان-گروهی-برای-سوگ-درکودکان.html