noshin77

اشتراک گذاری مطالب

noshin77

اشتراک گذاری مطالب

زمان تخمک گذاری در خانم ها


قاعدگی یکی از مهم ترین دوره‌های زندگی هر خانمی است که در بلوغ شروع می شود و نشان از سلامت دختران و آمادگی آن ها را برای مادر شدن است .  تخمک گذاری به آزاد شدن تخمک بالغ از تخمدان های زن ها گفته می شود . سوال اصلی اینجا مطرح می شود که چند روز بعد از تخمک گذاری پریود میشویم . 
به نقل از سایت مشاوره خانواده فیلیا ، در مورد این که خانم ها چند روز بعد از تخمک گذاری دچار قاعدگی  می شوند می توان گفت زمان دقیق تخمک گذاری سخت است به ویژه در قاعدگی نامظم و باید به پزشک مراجعه کرد ولی در پریود منظم تا حدودی زمان تخمک گذاری و این که چند روز بعد از تخمک گذاری عادت ماهانه میشویم امکان پذیر است .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

www.heyvafamily.com/web/articles/view/668/چند-روز-بعد-از-تخمک-گذاری-پریود-میشویم.html



روش قوی و سریع برای قاعدگی


پریود یا عادت ماهانه به خونریزی ماهانه یک خانم اشاره دارد . وقتی یک خانم دچار قاعدگی می شود، پوشش داخلی دیواره رحم می ریزد و جریان خون از دهانه رحم عبور می کند ، و از طریق واژن از بدن خارج می شود . البته این فرایند گاهی دچار مشکل می شود و باید به پزشک مراجعه شود تا قرص قوی برای عادت ماهانه تجویز کند .
به نقل از سایت مشاوره روانشناسی فیلیا ، برای پریودهای سنگین و نامنظم ، گرفتگی قاعدگی ، سندرم پیش از قاعدگی ، نارسایی اولیه تخمدان ، و درمان جایگزینی هورمون در دختران نوجوان یا زنان جوان اغلب قرص قوی برای پریود شدن تجویز می شود . بهتر است از قرص قوی برای قاعدگی سرخود و بدون مشورت پزشک استفاده نشود .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/653/قرص-قوی-برای-پریود-شدن-.html




نشانه های تجاوز جنسی به کودکان


یکی از بدترین نوع کودک آزاری سوء رفتار جنسی در کودکان است . در این نوع کودک آزاری هرچند با گذشت زمان نشانه های جسمی خوب می شود ولی مشکلات روحی و روانی آن حتی تا آخر عمر با فرد باقی می ماند .

به نقل از سایت روانشناسی اجتماعی فیلیا ، تجاوز و نشانه های آزار جنسی در کودکان شامل دو نوع نشانه های جسمی و رفتاری سوء رفتار جنسی در کودکان است . در مورد نحوه تشخیص تجاوز جنسی به کودک می توان گفت نشانه های جسمی شامل خونریزی مقعد ، واژن و عفونت دستگاه ادراری و مهبلی .  در مورد نشانه های رفتاری می توان گفت کودکان معمولاً در بازی ها نشان می دهند این کودکان پرخاشگر ، گوشه گیری ، شب ادراری ، ترس از به خواب رفتن ، کابوس و ... در آن ها دیده می شود .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/406/نشانه-های-آزار-جنسی-در-کودکان.html


مستقل شدن کودکان اوتیسم

اوتیسم یکی از اختلالات رشدی دوران کودکی می باشد که در حال حاضر شیوع ان افزایش یافته است و نگرانی های والدین برای بهبود رفتار و آموزش این کودکان بیشتر می شود . یکی از نگرانی های والدین استقلال کودکان اوتیسم می باشد . 

سایت راهنمایی و مشاوره فیلیا راهکارهای زیرا را برای کمک به استقلال کودکان اوتیسم ارائه داده است : 

  • وقتی که رفتارهای کلیشه ای دارند ارام باشید و به آنها احترام بگذارید
  • تا حد امکان برای انجام کارهای شخصیشان به آنها کمک کنید 
  • بگذارید کودک مالک بدن خود باشد
  • بگذارید کودک تا حد امکان خود پاسخ بدهد
  • در قبال انجام کار درست به او پاداش بدهید . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید : 



www.heyvafamily.com/web/articles/view/423/کمک-به-استقلال-کودکان-اوتیسم.html

 



فرایند زایمان


هیچ کس نمی تواند به صورت کاملاً دقیق زمان شروع فرایند زایمان را پیش بینی کند .  حتی تاریخی که پزشک به خانم های باردار می دهد تقریبی است و گاهی ممکن است درد زایمان حتی حدود سه هفته قبل از این تاریخ یا دو هفته پس از آن تاریخ شروع شود که مسئله‌ای طبیعی است .
به نقل از سایت راهنمایی و مشاوره فیلیا ، می توان گفت مراحل زایمان طبیعی شامل 3 مرحله ، گشاد شدن و محو شدن دهانه رحم ، خارج شدن بچه و خارج شدن جفت است . طولانی ترین فرایند زایمان طبیعی مربوط به گشاد شدن و محو شدن دهانه رحم است که در زایمان اول حدود 14 ساعت و در زایمان های بعدی 6 ساعت طول می کشد .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/402/مراحل-زایمان-طبیعی.html