noshin77

اشتراک گذاری مطالب

noshin77

اشتراک گذاری مطالب

انتخاب شغل مناسب

کار در کنار خانواده و سلامتی ، معنی دارترین ابعاد زندگی هر فرد هستند و بنابراین شغل تأثیر بسیار زیادی بر رضایت از زندگی افراد دارد . اگرچه برخی از افراد خیلی زود مسیر شغلی خود را پیدا می کنند اما برای سایرین ، انتخاب شغل مناسب می تواند یکی از دشوارترین تصمیمات زندگی باشد .

به نقل از سایت مشاوره شغلی فیلیا ، افراد می توانند با در نظر گرفتن بهترین ملاک ها در پیدا کردن خوب از جمله شناخت سبک کاری و مهارت های خود ، صحبت با افراد تجربه و در نظر گرفتن اهداف ، شغل مورد علاقه خود را پیدا کرده و در نتیجه موفقیت و سلامت روح و جسمشان را تضمین کنند .


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/1236/انتخاب-شغل-مناسب.html

مراقبت از خود در زندگی با فرد معتاد

اعتیاد علاوه بر اینکه تأثیرات زیانباری بر فردی که به آن دچار شده می گذارد تمام خانواده و اطرافیان او را نیز  چه از نظر مالی و چه از نظر روحی و جسمی درگیر می کند و اگر این افراد اقدام به مراقبت از خود در زندگی با فرد معتاد نکنند سلامت روح و جسم آن ها به خطر می افتد .

به نقل از سایت اعتیاد فیلیا ، اعضای خانواده فرد معتاد می توانند با راهکارهایی چون ایجاد سبک زندگی سالم ، جمع آوری اطلاعات در مورد اعتیاد ، مرز گذاشتن ، تمرین پذیرش و بخشش و غیره ، به خودمراقبتی در برابر اعتیاد اقدام کنند و به این ترتیب از نابود شدن خود و خانواده پیشگیری کنند .


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/1235/مراقبت-از-خود-در-زندگی-با-فرد-معتاد.html

کمک به فردی که خودزنی می کند

برخی افراد برای اینکه از دردهای خود فرار کنند به خودزنی و آسیب به خود روی می آورند که این رفتار اگرچه در کوتاه مدت برای آن ها مؤثر است اما می تواند پیامدهای زیان باری مثل آسیب جدی به بدن و حتی مرگ داشته باشد . به همین دلیل کمک به فردی که خودزنی می کند بسیار ضروری است .

به نقل از سایت روانشناسی فردی فیلیا ، اگرچه آگاهی از خودزنی یکی از عزیزان می تواند بسیار گیج کننده و شوکه کننده باشد اما می توان با انجام راهکارهایی در مورد نحوه برخورد با فردی که خودزنی می کند به او کمک کرد که این رفتار آسیب زا را کنار بگذارد .


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/1230/کمک-به-فردی-که-خودزنی-می-کند.html

مهارت همدلی چیست

مهارت همدلی به افراد کمک می کند که نه تنها در زندگی شخصی خود بلکه در زندگی شغلی نیز موفق باشند . همدلی همچنین در سطح جهانی می تواند اثرات مثبتی داشته باشد . در مورد اینکه مهارت همدلی چیست باید بگوییم همدلی توانایی درک هیجانات ، دیدگاه ها و تفکرات فردی دیگر است به این معنی که بتوان پا در کفش دیگری گذاشت و به درکی از آنچه درون فرد می گذرد رسید.

به نقل از سایت روانشناسی فردی فیلیا ، همدلی سه نوع عاطفی ، جسمی و شناختی دارد و اگرچه افراد برای این مهارت آمادگی ژنتیکی دارند اما میتوانند در طول زندگی ، آن را افزایش یا کاهش دهند. همچنین برای مهارت همدلی سه مانع قضاوت کردن ، احساس تهدید و ترس وجود دارد که در صورت برطرف کردن آن ها می توان این مهارت را بهبود داد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/1100/مهارت-همدلی-چیست.html

آسیب دیدگی کودک درون و نشانه های آن

برخی از افراد در کودکی ، آسیب هایی می بینند که آن ها را تا بزرگسالی همراه خود دارند . این افراد ، در کودکی برای مقابله با درد و رنج ها از یک سری راهکارهای مقابله ای استفاده می کردند که اگرچه در آن زمان کمکشان می کرد اما در بزرگسالی این راهکارها دیگر کارآمد نیست . در واقع، در این موارد کودک درون آسیب دیده برای زندگی آن ها تصمیم می گیرد .

به نقل از سایت روانشناسی فردی فیلیا ، دریافت احساس امنیت در کودکی ، زیربنای داشتن کودک درون سالم در بزرگسالی است و تجربه غفلت باعث آسیب دیدگی آن می شود و اگر افراد نشانه های آسیب دیدگی کودک درون را داشته باشند لازم است برای درمان اقدام کنند .


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/1234/آسیب-دیدگی-کودک-درون-و-نشانه-های-آن.html